ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI
Konrad Kowalczyk
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych
z siedzibą w Świecy ul. Złotnicka 21,63-430 Odolanów,
Oddział w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Osiedle Robotnicze 23 (lok. użyt.)
www.pukkowalczyk.pl

U S Ł U G I

NASZA OFERTA W imieniu Wspólnoty zawieramy umowy z dostawcami, negocjujemy korzystne warunki umów, dbamy o bezpieczeństwo Klienta, ubezpieczamy nieruchomość, osobiście odczytujemy liczniki wodny w celu zminimalizowania jej uchybów dla całego budynku, kontrolujemy możliwości ubiegania się Wspólnoty Mieszkaniowej o dofinansowanie ze środków zewnętrznych na remonty i modernizacje, posiadamy również licencję na profesjonalny system komputerowy do obsługi zarządzanych nieruchomości.

STAWIAMY NA UCZCIWĄ I RZETELNĄ WSPÓŁPRACĘ ORAZ JAKOŚĆ WYKONYWANYCH USŁUG.

Jesteśmy firmą świadczącą usługi w tzw. „pakiecie” w skład którego wchodzą:
Zarządzanie i administracja
Obsługa techniczna
Obsługa finansowo – księgowa
Utrzymanie czystości i pielęgnacja zieleni (teren na zewnątrz i wewnątrz nieruchomości)
Całodobowy telefon alarmowy

ZARZĄDZANIE I ADMINISTRACJA

  • Występowanie z wnioskiem do Urzędu Skarbowego o nadanie nr NIP, do Głównego Urzędu Statystycznego o nadanie nr REGON,
  • Zakładanie rachunków bankowych odrębnych na koszty podstawowe oraz fundusz remontowy,
  • Bieżące weryfikowanie ewidencji właścicieli lokali,
  • Organizowanie zebrań Wspólnot Mieszkaniowych wraz z przygotowaniem projektów uchwał i protokołów do przejęcia nieruchomości oraz dokumentacji technicznej, prawnej i księgowej,
  • Opracowanie planów zarządzania w zakresie finansowania oraz określania potrzeb remontowych,
  • Prowadzenie bieżącego monitoringu w zakresie pozyskiwania dotacji lub subwencji na prace związane z modernizacją lub termomodernizacją budynków,
  • Zbieranie i wyłanianie najkorzystniejszych ofert w zakresie ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej,
  • Analizowanie i wybór najkorzystniejszych ofert na niezbędne usługi,
  • Przygotowywanie dokumentów niezbędnych do otrzymania preferencyjnych kredytów na planowane remonty,
  • Na życzenie właścicieli organizacja dodatkowych zebrań w ciągu roku z pełną ich obsługą (przygotowanie niezbędnych uchwał i aktów prawnych),
  • Stałe, regularne kontrolowania zmierzające do utrzymania powierzonego w zarządzanie majątku w należytym stanie technicznym oraz zachowującym walory estetyczne.

OBSŁUGA TECHNICZNA

  • Prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz dokumentacji technicznej
  • Zlecenie i prowadzenie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
  • Zlecanie rocznych przeglądów budowlanych
  • Przygotowywanie planów potrzeb remontowych na kolejne lata
  • Sporządzanie kosztorysów robót budowlanych, lub prowadzenie weryfikacji dostarczonych przez Wykonawcę
  • Zbieranie ofert na roboty budowlane, w razie potrzeby organizowanie przetargów w celu wyboru najkorzystniejszej oferty
  • Prowadzenie nadzoru nad robotami remontowo – modernizacyjnymi lub w przypadku znacznej wartości remontu, zlecanie ich zewnętrznym podmiotom posiadającym uprawnienia budowlane

OBSŁUGA FINANSOWO – KSIĘGOWA

  • Prowadzenie księgowości Wspólnot zgodnie z najnowszymi przepisami i standardami,
  • Kontrolowanie i przeprowadzanie rozliczeń Wspólnot Mieszkaniowych z kontrahentami
  • Sporządzanie sprawozdań i zeznań w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej na potrzeby Urzędu Skarbowego i Głównego Urzędu Statystycznego
  • Prowadzenie indywidualnych kartotek finansowych dla właścicieli lokali (rozliczenia wpłat i naliczeń)
  • Naliczanie odsetek od nieterminowych płatności
  • Monitorowanie płatności, prowadzenie bieżącej oraz przed sądowej windykacji należności
  • Prowadzenie windykacji należności na drodze postępowania sądowego (współpraca z Kancelariami Adwokackimi)
  • Sporządzanie szczegółowych kalkulacji kosztów dla nieruchomości
  • Wykonywanie planów finansowo – księgowych
  • Przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych (rachunek kosztów, bilans oraz rozliczenie funduszu remontowego)
  • Dokonywanie okresowych rozliczeń kosztów dostawy mediów, czyli zimnej wody o odprowadzania ścieków, ciepłej wody i centralnego ogrzewania
  • Ewidencjonowanie lokali wraz z urządzeniami pomiarowymi
  • Bieżące analizowanie kosztów ponoszonych przez Wspólnoty Mieszkaniowe
  • Kontrolowanie finansów mające na celu zachowanie tzw. płynności finansowej
  • Inwestowanie nadwyżek pieniężnych poprzez zakładanie oprocentowanych lokat terminowych

Utrzymanie porządku i czystości w zakresie prac wchodzących w skład sprzątania na terenie nieruchomości (koszt dodatkowy ponoszony przez Wspólnotę Mieszkaniową, cena i zakres ustalany indywidualnie)

  • Utrzymanie porządku wewnątrz i na zewnątrz budynku
  • Mycie parteru klatek schodowych
  • Mycie całych klatek schodowych
  • Wycieranie poręczy
  • Wycieranie skrzynek
  • Usuwanie zbędnych plakatów i reklam
  • Mycie lamperii i okien
  • Mycie drzwi wejściowych
  • Zamiatanie korytarzy piwnicznych
  • Usuwanie pajęczyn
  • Do utrzymania czystości stosujemy profesjonalne środki czystości.

Tereny utwardzone, śmietniki i garaże

  • Sprzątanie terenów utwardzonych
  • Sprzątanie zasieków na odpady
  • Zamiatanie i odśnieżanie ciągów pieszo-jezdnych
  • W sezonie zimowym posypywanie piaskiem i solą ciągów pieszo-jezdnych
  • Dezynfekcja komór śmieciowych

Utrzymanie i konserwacja terenów zielonych

  • Koszenie trawy
  • Pielęgnowanie krzewów, skalniaków, żywopłotów, drzew w tym: podlewanie, nawożenie, opryskiwanie, przycinanie, obsypywanie korą (według potrzeb), nowe nasadzenia lub wymiana – koszt materiału szkółkarskiego ponosi Wspólnota Mieszkaniowa – wg potrzeb lub podjętej uchwały
  • Zabezpieczenie istniejących krzewów przed zimą